Wij vinden dat een ontwerp eenvoud moet uitstralen. Op die manier proberen we een boodschap over te brengen dat duurzaamheid niet complex hoeft te zijn. Wij denken dat de gewone consument tegenwoordig steeds milieubewuster is. Hoewel onze doelgroep met name gericht is op de jonge milieubewuste consument, zien wij ook dat veel andere doelgroepen bezig zijn om te verduurzamen. Met Cradle to Cradle verpakkingen hopen we ook sceptici te overtuigen (“Gaan we nu massaal bomen kappen, dat kost toch ook heel veel CO2”) door in te zetten op een volledig circulair proces.
Voor ons is het een afweging geweest tussen duurzaamheid tegenover kosten, maar de doorslag gaf uiteindelijk de samenwerking met Mette.
Als start-up gaan wij altijd op zoek naar een samenwerking waar wij ons goed bij voelen, iemand met wie wij goed kunnen communiceren en iemand die ons kan helpen/adviseren om de perfecte verpakking te ontwerpen. Gedurende de samenwerking heeft ze ons fantastisch geholpen!
Wij hechten heel veel waarde aan goede en vlotte communicatie met al onze producenten. In het proces van nieuwe producten sourcen of het designen van verpakkingen zijn er veel grote zaken, maar nog veel meer kleine details, om te overwegen en te bespreken. Dit proces kan in tijd alleen worden beperkt door een goede samenwerking!
Sofia Abramtsjoek
Founder en eigenaresse Blokzeep